Translator

Thursday, June 5, 2014

İş Dünyası'nda Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği

    İş Dünyası'ında şöyle bir tabir vardır, "Sıfırdan Geldim". Ne demektir bu? Herşeyi tırnaklarımla kazıya kazıya kimsenin yardımı olmadan geldim demektir. Bunun güzel tarafı kimseye eyvallahın olmamasıdır. Güç, Başarı, Para. Kimse kolay kolya gık diyemez.Kötü tarafı bu insanlarda (bazı diyelim yine) "ben egosu" öne çıkar. Herşeyi "ben" yaptığıma döner. Bu düşünce yapısıyla gittikçede güçlenirler. Çünkü bu insana gıpta edenler çoktur. Yukarıda belirttiğimiz gibi gık denilmediği için, eyvallahı olmadığı için yükselirler. Bazıları sonunu, iyi getirir. Bazıları ise yok olur. Çünkü "ben" düşüncesi sonunda kendini de yok eder.
uludağsözlük.com dan alınmıştır.
    Böyle insanlar genellikle babasının işine oturanla karşı karşıya gelmeştir. Çünkü bir patron çocukluğu havası, biz fi tarihinden beri iş dünyasındayız cakası vardır ya işte o "sıfırdan gelen" insanları çıldırtır. Havaya hiç gelemezler. "Bana babamdan kalmadı" savunması yaparlar. Bazıları bunu hakeder bazıları hak etmez. Üstüne koymuştur. Gerçek alın teri ile.Ama bazılarıda üsütüne koymuştur ama haramla, o cakayı kaybetmemek için.
    Bu "ben diyen ile "baba parası" ile caka satanın ortak özelliği adam olmayışlarıdır. Yani insan. Kimseye faydaları yoktur. Sadece sahip olduklarını sayarlar, o kadar.

Not: Bu yazının ilham kaynağı Prof Emre Alkin paylaşımıdır.

No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...