Translator

Sunday, August 26, 2012

Burjuva Mı!!!

Louis Haghe The New Ballroom
    Ulusal gazetede çıkan bir burjuva yazısı üzerine bu yazıyı yazmak istedim. Türkiye'nin böyle bir tartışmaya ihtiyacı var mı? Nedir burjuva olmak? Şart  mı burjuva görünmek?
    İki aile karşılaştırılmış.Bir modern diye bahsedilen, içki içen, yurt dışında tatil yapan,hanımların açık kıyafet giyebildiği vesaire vesaire bir aile.Diğer aile  muhafazakar, hanımların kapalı kıyafet giydiği, içki içilmeyen, dini tatil yapan  vesaire vesaire bir aile. Aslında burada karşılaştırılmak istenen bana göre burjuva ve sermayenin değil, siyasi düşünce ve bu yaşam ışık tutan sosyal felsefe. Arda saklanan bazı cümlelere bakarsak bu çok anlaşılır.
   Yazıya burjuva ile ilgili sorarak başladım. Ben biliyor muyum tam olarak burjuvanın ne anlama geldiğini? Hayır.Fakat şunu çok iyi biliyorum ki her şey "PARA". Para her şeyi unutturur ve değiştirir.Bazı Laik zengin modern yaşamak adında yanlış şekilde yaşarlar. Mesela  tatilden girelim konuya .Çünkü tatil demek "PARA" demek.Eski Türk filmlerinde de duyarız "Evrupa". Peki bu laik zengin insanlar kendi ülkesinin topraklarına ne kadar ayak basmıştır , gezmiştir ve görmüştür. Bunları yapmadan yurt dışında seyahate gitmek kendini modern ve ilerici göstermek ne kadar doğru? M.K. Atatürk bu ülkeye laik anlayışının bunu için mi getirdi? O yüzden yurt dışına çıkıldığında, Türkiye sorulduğunda bir çok insan afallar kalır ve konuşamaz.Zaten bazı köşe yazarlarımıza baktığımızda çoğu önemli yazar yurt dışında şuraya tatile gidiyorum diyerek yazılarına tatil arası verirler.Akılınıza şu soru gelebelir? Sen gezdin mi ? Babam ailecek 90 yılların başında Trakya ve terör sorundan dolayı Güneydoğu ve Doğu Anadolu'nun bir kısmı hariç heryeri gezdirmişti. Fakat yıllardan bu yana kendim olarak ikinci bir tur yapamadım.Gerçekte modern burjuva Atatürk ilkelerine bağlı?
Kabe'nin etrafındaki oteller.
     Gelelim bazı muhafazakar burjuvaya. Son yıllarda muhafazakar burjuva ortaya çıkınca "sermaye el değiştirdi" diyor, bazıları. Hayır o insanlar hep vardı ama "PARALARINI" ortaya çıkarmıyorlardı.Fakat "PARANIN" güç göstergesi olduğu ve bunun ortaya çıkması gerektiği anlatılınca ""muhafazakar burjuva" oluştu(ruldu).Peki Müslümanlık anlayışına uyuyor mu? Hayır.Lüks villalarda yaşamak, lüks yaşamak, "küçümsendiğimiz restoranlarda yemek yiyebiliyoruz artık" demek Müslümanlıkla uyuşuyor mu? Hayır.Servetinin zekatını veriyor musun,  İşçinin hakkını veriyor musun, küçümsenmediğin yerde değilde küçümsendiğin yerde  laik burjuvanın gittiği yerde neden yemek yiyorsun? Bu soruların cevabı yok.
     Demek ki burjuva olayı yalan. Bende iyi yaşamak istiyorum ama senin yaşadığın şekilde değil.Herkesin tutturduğu bir yol var. Kimi Cumhuriyetçi, Kimi Liberal , Kapitalist kimi, Komünist Kimi, Kimi başka bir şey.
Bunları da gördüm."PARA" olunca herkes kendi yolunda "KRAL".

Not: Bu yazı için  "sözüm meclisten dışarı" ve "bazıları için" vurgusunu yapmam gerekir. 

No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...