Translator

Tuesday, November 1, 2011

Van Depremi/ Van Earthquake


    Deprem her zaman Doğal Felaket olarak kayıtlara geçer. Ama işin gerçeği insanların hakka, hukuka, ahlaka sığınmayan hareketlerinden ve bundan dolayı gerçekleşen felaketlerden çok fazla bahsedilmez.Bahsedilse bile unutulup gider.Yardım toplama ya da etme meselesine gelince; insanların bunu matah bir şeymiş gibi, şovenist bir şekilde yapması çok ahlaksızca. Yardım, gücü yeten insanın doğasında olması gereken bir davranış olmalı. Tabi yardım yapmak için, yardım yapılmamalı.Yardım doğru şekilde, bilinçli bir şekilde yapılmalı.Kolilere yükleyip yükleyip yardım yapılmamalı sadece İlk etapta ihtiyaç ve acil olanlar yardım olarak gönderilmeli.
(depremde yıkılan hatalı binaya örnek alıntı)
      Bir de bu depremde ilk başta dedikodu bile olsa ama insanın içine şüphe düşüren ve bu şüpheden doğan bir gereklilik ortaya çıktı. Türkiye'nin nakliye helikopteri yok mu?Varsa neden kullanılmadı. Çünkü dedikodu dediğim şey Havalananının pistinin depremden dolayı kullanılmaz olduğu ve gerçek olan köy yollarının çatlaması. Bu durumda en iyi ulaşım aracı Nakliye Helikopterleridir.Türkiye bunu acilen sağlamalı.Böylelikle yardımların ulaşmasında sorun yaşanmaz ve daha sağlıklı yardım dağıtılır.
       Van Depreminde ölenlere  rahmet yaralılara şifa, yakınlarına sabır.

No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...