Translator

Friday, August 21, 2015

Balık Kafası Evren Konakçı

   Çok geçmiş zamanlarda, bir Yahudi ile bir Konyalı Anadolu'nun bir hanında aynı masada yemek yerlerken tanışırlar. Ve sohbete koyulurlar, nereden, kimsin ne iş yaparsın gibi... İkisi de tüccardır. Anadolu'yu dolaşıp mal satarlar.
    Yahudi, "çok şükür malımın hepsini sattım ama çok yoruldum" der."Şimdi İzmir'e dönmek gözümde büyüyor"der. "Neden?" diye sorar Konyalı. "Ne atım var, ne at arabam ve yorgunluk bir kenara dönüş masrafım var" der Yahudi. Konyalı düşünmeye baslar. Ticarette daha yenidir ve O meşhur Yahudilerin ticari kabiliyetinden yararlanmak öğrenmek istemektedir. Konyalı Yahudi'ye teklif yapar. "Benim at arabam var, seni para almadan götürürüm yalnız sende malımı satmaya yardım edeceksin" der. Yahudi "tamam" der.
     Ertesi gün Anadolu'nun bozkırından İzmir'e doğru yola çıkarlar.Konyalı mallarını Yahudi'nin yardımıyla satarak İzmir'e varmışlardır. Konyalı çok mutlu mallarının hepsini satmış hemde iyi fiyattan. Konyalı sormuş "sizin bu ticari aklınızın, kabiliyetinizin sırrı ne?" Yahudi "biz hep balık kafası yeriz" demiş. "Nasıl yani demiş"? Konyalı. "Yani balık beyni yeriz, kafayı omurgadan kırar beynini hüpletiriz"demiş,  Yahudi.
     Neyse sonra son kalan malları da satarak deniz kenarına kadar gelmişler. Yahudi, "gel güzel bir balık yiyelim" demiş. Konyalı "tamam ama kafayı ben yerim" demiş. Yahudi ses etmemiş.  Oturmuşlar balıkçı lokantasına siparişi vermişler. Kocaman balık mis gibi gelmiş masaya.  Konyalı hemen atlamış "kafa benim" demiş. Yahudi "tamam" demiş. Kafa Konyalı'ya gövde Yahudi'ye. Konyalı beyni hüpletmis, kafanın orasını burasını mıncıklarken, Yahudi gövdeyi bitirmiş.  Konyalı kafasını kaldırmış, sağ sola bakmış sonra Yahudi'ye bakmış, "ben doymadım" demiş.Yahudi de "bak gördün mü akıllanıyorsun" demiş.
      Kısadan hisse çıkarmak size kalmış!

No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...