Translator

Sunday, December 8, 2013

Kaplumbağa-Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu

     Kaplumbağa oyunu Ali Poyrazoğlu'nun üzerinde değişiklik yaparak insanlığın Sanayi devrimiyle uygarlık adı altında Dünya'yı Poyrazoğlu'nun deyimi ile  "Vahşet Sirki'ne " çevirdiği  tarihsel süreci belgesel tatında anlatan uyarlama bir oyun. Aynı zamanda bana göre hatırlatma, unutturmama ve günümüz Türkiye'sine gönderme oyunu.Harika bir oyun.
     Ama bu oyuna gitmemdeki ilk neden Bülent Kayabaş.O'nu sinema filmlerinden çok sevmem bu oyuna gitmemde  etkili oldu. O'nu sahnede görmek harikaydı. İnşallah tam bir güldürüde de seyrederim.Mimiklerini canlı görmek isterim.
     Peki neden bu postu yazıyorum? Ali Poyrazoğlu oyunun sonunda mini bir konuşma yapıyor.Oyunun kimin olduğu, nasıl sahnelendiği, ne anlatmak istediği vesaire... Ve sonunda herkes sosyal medyadan yazıyor, sizde düşüncelerinizi yazın ögrenmek istiyorum dedi.Ben abarttım blog yazıyorum.
     Evet Ali Poyrazoğlu "Vahşet Sirki"diyor, uygarlığın getirdiği işkenceye, tek tip kalıba sokmaya, kısıtlamaya, zulme, savaşa,  hak yemeye, yok etmeye, yalana, talana insanlığınyok eden herşeye.
      Nasıl durduracağız bütün bunları? Ben artık iyice açık açık bunları konuşma vakti geldide geçiyor.Ufaktan başlamak lazım. Yerel yerel yakınlarımızdan. Çünkü bazılarımızada " benim kötüm elin iyisinden iyidir" mantığı bizim ve daha sonra insanlığın başına dert oluyor. Kötüye dur demeliyiz ki kötülük dursun!



No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...