Translator

Saturday, September 8, 2012

Çıplaklık ve Kurt Köpeği

    Türkiye'nin Nato ile tanıştığı yıl 1952 yılıdır. O yıldan sonra anlaşma gereği Nato(Amerikan) askerleri Türkiye'nin çeşitli illerine yerleşti.Bunlardan bir tanesi İzmir idi. Nato askerlerinin maaşları çok iyi olduğu için ve daha doğrusu onlara çok ilişmeyecek lüks semtlerde ev kiralıyorlardı. Bu günde böyle.Başka illerde de oluyordur. İzmir'de Nato askerleri istemeyerek veya isteyerek bir takım olaylara karışıyordu.Bununla bir hikaye anı dinlemiştim. Çok ilginçti.Aklımdaydı. Kısmet,yazmak. bugüne imiş.
    Yanlış hatırlamıyorsam olay 1955-60 arasında oluyor. Bir Amerikan Nato askerinin evine -demiştim ya lükse semtlerde ev tutuyorlar- Alsancak'ta ki evine hırsız girmiş. Adam ilk birliğine, birliği ilgili yerel yönetime bildiriyor.Tabi ki herkes alarmda! Olayı Ankara bile duyuyor. "Aman işi çözün" diye bastırıyor. Neyse Olayı özel bir ekip devir alıyor. Hemen ve iş koyuluyor. Adamın evine gidiyorlar. Didik didik ediyorlar.Adam sadece gümüşleri çalmış. Tamam diyor ekip işi çözeriz. Çünkü o zamanın hırsızları namusluymuş!!! Herkesin çaldığı bir meta varmış. Gümüşçü altın çalmaz, altıncı para çalmazmış... Bunun gibi.Fakat tam evden çıkarken bir şey fark etmişler.Evde kocaman Alman Kurt Köpeği. Adama sormuşlar "köpek hırsız girdiğinde evdemiydi". "Evet" cevabı almışlar. Şaşırmışlar.
     Olayı soruşturmaya başlamışlar.O zamanlar İzmir küçük, gerekli yerlere haber salmışlar,"gelsin teslim olsun yoksa basit bir ceza ile kurtulamaz" diye. Adam gelmiş teslim olmuş gümüşleri de getirmiş. Adam hapse gümüşler iade.
      Başlığım burada çözülüyor. Adama sormuşlar merak ettiklerin için "evde köpek varken nasıl soydun"? Soyundum demiş. "Dalga mı geçiyorsun"demişler.Hırsız "valla" demiş. "Köpeği balkon camından gördüm. Soyundum anadan doğma.Öyle olunca köpek beni hayalet gibi gördü "demiş "zaten beyaz tenliğim":)) "köpek ilişmedi" demiş."İşimi hallettim, çıkarken giyindim, atladım gittim demiş".Hikaye gerçek.

     Acaba bu hikayeyi es kaza arama motorlarında okuyan biri dener mi gerçek mi değil mi diyerek!!!:))

Not: O zaman bu işi yapanın profesyonel hırsız olduğunu unutmayın.Denemeyin.
      

No comments:

Diğer Yazılarım/My Other Articles

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...